Урок 34. Правила ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці.

1. Опрацюйте теоретичний матеріал

У процесі створення веб-сайту важливо спланувати його структуру так, щоб користувачам Інтернету було максимально зручно працювати з вашим сайтом. 

Ергономіка (грец έργος — праця, νώμος — закон) — це наука, яка вивчає особливості виробничої діяльності людини з метою забезпечення ефективності, безпеки та зручності цієї діяльності.

Ергономічний сайт — це сайт, що забезпечує необхідні зручності відвідувачеві, зменшує фізичну та психологічну втому, зберігає здоров’я та працездатність.  

Складовою частиною ергономіки сайту є ступінь зручності та простоти веб-сайтів  у використанні для користувача без потреби проходження спеціального навчання.  Будь-яка людина повинна мати можливість інтуїтивно пов’язувати дії, які потрібно  виконати на веб-сторінці, з об’єктами, що вона бачить.

Правила зручного розташування відомостей на веб-сайті:

  • простота — на сторінці має бути якомога менше елементів (дизайну). Завдяки цьому увагу фокусують на контенті. Легше привернути увагу до чогось важливого, коли її не відволікають елементами дизайну;

  • фіксований дизайн — зараз зазвичай вже не зустрічаються сайти з «гумової версткою»;

  • менше колонок — якщо раніше зустрічалися сайти в чотири колонки, а то і більше, то сьогодні три — вже максимум. А частіше — дві.

  • назва сайту вгорі сторінки — це явище не нове. Але зараз блок у верхній частині сторінки, відділений від решти контенту, — загальновизнаний стандарт.

  • проста навігація — меню навігації має бути великим і помітним, легким в розумінні, гіперпосилання повинні чітко відрізнятися від решти контенту.

  • збільшений кегль — роздільна здатність і розміри моніторів зростають, тому можна не напружувати очі;

  • чіткий логотип — щоб сайт запам’ятали, у нього має бути яскравий і виразний логотип;

  • ніжний градієнт — плавний перехід з одного кольору в інший. Цей досить простий, малопомітний елемент, справляє гарне враження навіть при нудному за своєю суттю дизайну;

  • шрифти без зарубок — текст, набраний таким шрифтом, набагато легше читати;

  • нижній колонтитул — його ще називають «підвалом». Це невеликий блок внизу сторінки, в якому повторено навігаційне меню, розташовано копірайт ©, посилання на дизайнера сайту, контакти власника ресурсу. Якщо раніше це не вважали обов’язковим, то тепер відсутність «підвалу» вважають ознакою поганого тону;

  • великі кнопки — якщо на сторінці присутні кнопки «проглянути», «придбати» тощо, то їх роблять такими, щоб користувач їх помітив і не схибив при натисканні — великого розміру і яскравими.

2. Виконання вправ.

Продовжуєте працювати над написанням власних сайтів.

Надішліть мені звіт про виконану вами роботу (фото чи скріни веб-сторінок, посилання на сайти – ті хто вже розмістив свій сайт в Інтернеті, або файли з html-кодами сторінок)

Якщо в процесі роботи виникають якісь питання, то також звертайтеся через електронну пошту або вайбер

електронна пошта: shkolabilin1@gmail.com

вайбер: +380930158447