Урок 52. Компетентнісні задачі. Алгоритм розв’язання компетентнісних задач.

1. Прочитайте та запам’ятайте.

Компетентнісними називають задачі з різних галузей діяльності людини, які потребують від людини вміння використовувати набуті знання на практиці.

Наприклад, для святкового столу вам потрібно приготувати нову страву. А ви до цього чули лише її назву. Вам потрібно не лише приготувати, а ще й знайти рецепт і особливості технології приготування. Які ж знання вам для цього потрібні?

По перше, вам потрібне вміння читати і писати.

По друге, щоб знайти рецепт, вам стануть у нагоді набуті знання з інформатики (адже найпростіше знайти необхідний рецепт, та ще й з майстер-класом чи відео приготування, в Інтернеті).

По третє, потрібні знання з трудового навчання (технології приготування їжі, техніка безпеки з кухонними приладами та інструментами і т. д.).

Отже, для виконання досить простого, рутинного, щоденного завдання потрібні знання і вміння з різних навчальних предметів.

Власне кажучи, кожна людина постійно в процесі свого життя виконує різноманітні компетентнісні задачі, які вимагають поєднання різноманітних вмінь і знань. І чим краще та ефективніше людина вміє поєднувати такі набуті вміння та знання, тим швидше і якісніше вона виконає поставлену перед нею компетентнісну задачу.

Але, так само як і все в нашому житті підпорядковане певним алгоритмам, так і компетентнісні задачі розв’язуються за певним алгоритмом:

Змістовний аналіз формулювання задачі:

  1. Визначення вхідних (початкових) даних.
  2. Визначення проміжних (тих, що треба отримати в процесі розв’язання задачі)  даних.
  3. Визначення кінцевих даних. Тобто, що має бути в результаті розв’язання задачі.

Пошук інформаційних матеріалів:

  1. Розробити стратегію пошуку (виділити мету і завдання пошуку, джерела у яких буде здійснюватися пошук, ключові слова, критерії згідно з якими буде оцінюватися пошук).
  2. Здійснити пошук відповідно до стратегії.

Побудова інформаційної моделі задачі: складання плану та опису задачі, визначення послідовності дій для отримання результату.

Вибрати засоби для опрацювання даних: тут усе залежить від конкретної задачі. Якщо мова йде про виконання завдання за допомогою комп’ютера, то засобами можуть бути різноманітні програми (графічні редактори, текстові процесори, електронні таблиці тощо).

Опрацювання даних: виконання певних дій для розв’язування задачі (відповідно до плану складеного на етапі побудови інформаційної моделі) за допомогою вибраних програмних засобів.

Подання результатів розв’язування задачі: представлення кінцевого результату розв’язання компетентнісної задачі.

2. Виконайте вправу.

Для виконання цієї вправи вам потрібно встановити програму для побудови карт знань:

для комп’ютера FreeMind (натисніть на посилання і перейдете на сторінку де її можна завантажити);

для смартфона Z Mind (FreeMind compatible) (можна встановити з Play Маркет).

Щоб пригадати, як працювати в карті знань, перегляньте невеличке відео створення карти знань Пори року.

Для підтвердження виконання вами вправи надішліть мені збережений вами файл  Випускний 9 клас.mm

Якщо в процесі роботи виникають якісь питання, то також звертайтеся через електронну адресу або вайбер

електронна адреса: shkolabilin1@gmail.com

вайбер: +380930158447

Домашнє завдання: Опрацювати онлайн-лекцію та прочитати параграф 10.1 ст.272.